Nakupujte s rozumom

Potrebujete nové letné pneumatiky na auto? Ak je odpoveď kladná, zoberiete do ruky svoj tablet alebo smartphone a vyhľadáte si najlepšiu ponuku na webe. Poprípade po nedeľnom obede v nákupnom centre cestou do garáže sa zastavíte v hypermarkete a kúpite si požadované pneumatiky na nadchádzajúcu sezónu.

Obchodovanie sa posunulo ďalej ako sme ho poznali z minulosti. Ľudia sa poznali, budovali sa vzťahy, vymieňal sa tovar za tovar na tržnici. Fungovali peniaze, ktoré mali hodnotu (boli kryté zlatom). Dnes sa ľudia pri obchodovaní nepoznajú a ani len nevidia. Vzťahy sa vytrácajú, neexistujú. V tých horších prípadoch sa ani nestihnú vytvoriť. Peniaze strácajú na hodnote a už aj v malých obciach v potravinách ich nepotrebujete, stačí kúsok plastu s čipom (kreditná alebo debetná karta).

Nie je to tak dávno, keď sme takéto produkty ako napr. pneumatiky kupovali len v špecializovaných predajniach a na miestach, kde tomu ľudia rozumeli. Dnes, v období internetu a e-shopov nakupujú ľudia všetky produkty krížom-krážom všade, v ktorejkoľvek krajine a často aj bez záruky a istoty reklamácie alebo vrátenia peňazí.

Avšak je pravdou, že práve internetový obchod môže v dnešnej uponáhľanej dobe ušetriť spotrebiteľovi čas aj peniaze. Otázkou ale zostáva, ktorý internetový obchod to je?

- kúpim kvalitný tovar ?
- potrebujem poradiť. Môžem tam zavolať a dovolám sa?
- Môžem im napísať a odpíšu mi?
- Nebudú sa mi napr. posteľné obliečky páčiť farebne alebo ich budem potrebovať reklamovať. A potom?
- Vrátia mi peniaze tak, ako majú v obchodných podmienkach?
- Ako sa dostanem k referenciám, keď nepoznám ani vlastného suseda z paneláku?


To je len zopár otázok, ktoré sa pravdepodobne objavia napr. keď kupujete posteľné prádlo, bytový textil, alebo iné produkty.

V oblasti bytové textilu, obliečok a posteľného prádla sú internetové obchody, ktoré vzniknú dnes a ich životnosť je jeden rok. Potom skončí platnosť zaplatenej domény a prevádzkovateľ obchodu to zabalí. Počas jeho existencie to vyzerá nasledovne:

Pre zákaznika:
- nižsie ceny pre predávaný bytový textil ako v iných e-shopoch,
- len platba na dobierku,
- bez možnosti využitia kuriéra,
- nekompletné obchodné podmienky,
- neaktívny telefón alebo neskoré odpovede na e-mailové otázky,

Často vyhráva cena a klient v takomto e-shope nakúpi.

Pre ostatné e-shopy, ktoré predávajú posteľnú bielizeň a bytový textil:
- strata klienta na určité časové obdobie. Klient sa vracia až po zlej skúsenosti
- úprava cien, čo má za následok znižovanie nákladov a v neposlednom rade zníženie kvality služieb (toto nemusí nastať v prípade stabilných e-shopov)

Záverom chcem len pozdraviť všetkých verných klientov e-shopu gabonga.sk a odkázať im, že ak aj nájdu ten istý produkt lacnejšie v inom e-shope, aby si zvážili pri kúpe všetky pre a proti a až potom sa rozhodli.

Cena nie je všetko a treba hodnotiť komplexne aj produkt aj celú službu.